OSAAVA PÄIJÄT-OSAAJA

v. 2012 – 2013

KOLMANNEN TOIMINTAVUODEN pääteemoja olivat työhyvinvointikoulutusten aloitus, erilaiset kehityskeskustelukäytänteet, pedapajataoiminta .

IMG_6027

———————————————————————————-

TOTEUTETUT KOULUTUKSET JA PEDAPAJAT syksy 2012-kevät 2013

  1. Aikuiskouluttajan perustaidot -jatko, 15 osallistujaa
  2. ATK-pedapaja, Wellamo-opisto, 2
  3. ATK-pedapaja, Heinolan kansalaisopisto, 8
  4. Ideapöllytys -koulutus, 12
  5. Kehityskeskusteluvalmennus, 10
  6. Kehityskeskustelupaja, 6
  7. Käsityön pedapaja (kovat materiaalit), 8
  8. Käsityön koulutus (kudonnan ohjelmat), 8
  9. Liikunnan pedapaja, Wellamo-opisto, 17
  10. Liikunnan pedapaja, Heinolan kansalaisopisto, 8
  11. Markkinointipaja, 18
  12. Musiikin pedapaja, 10
  13. Pedagoginen johtajuus -koulutus, 18
  14. Tuotteistamiskoulutus, 12
  15. Työhyvinvointipaja, 9
  16. Vertaisohjaajakoulutus, 25

Hartola Mediapajalaiset ohjaamassa Hartolassa – aiheena some

————————————————————

Kuinka vaikuttavuustavoitteet ja osaaminen linkittyvät toisiinsa?

Sivistys.netissä on artikeli Kuntamarkkinoilta – KOL:n tiskillä on ollut mahdollisuus lähettää terveisä opetusministeri Jukka Gustafssonille. Joitain uusia toiminta-alueita – ja sitä myöten uutta osaamistarvetta  – terveisissä on.

Jäin miettimään sitä, miten osaamisen lisäämisellä ja siitä ”tiedottamisella” (kunnan, yksityisen ylläpäitäjän, rahoittajan sekä kansalaisten suuntaan) voitaisiin  myötävaikuttaa faktoihin /mielikuviin opistotyön vaikuttavuudesta?

Sivistys.net http://www.sivistys.net/uutiset/kuntavaki_lahetti_terveiset_gustafssonille.html

——————————————————————
Työhyvinvoinnista palkansaajajärjestö Pardian jäsenlehdessä 3/2012
Palkansaajajärjestö Pardian koulutuspäällikkö Sari Moilanen kirjoittaa PardiaNyt -jäsenlehden pääkirjoituksessa työhyvinvoinnista. Hän oli kysynyt asiasta
Pardia-paneelin jäseniltä ja tällaisia asioita oli noussut esille:- konkreettinen tehtävämuutos
– työaikajoustot
– tasapuolinen työnjako
– työvälinehankinnat
– toisen työrauhan kunnioittaminen
– työnohjaus yms. yksilöohjaus
– varhainen puuttuminen
– rento yhdessäolo työpäivän keskellä
– hyvä työilmapiiri
– reilu ja tasapuolinen johtaminenJäsenkyselyn tulosten perusteella ”Työoloja kohentavat työjärjestelyt unohtuvat kiireen keskellä ja jäävät tehokkuuden ja tuottavuuden vaatimusten jalkoihin, vaikka juuri työhyvinvointi lisää myös tehokkuutta. Työhyvinvointi on koko työyhteisön asia, eikä sitä voi sälyttää pelkästään esimiehille, johdolle tai työntekijöille, Pardian puheenjohtaja Ari Palola sanoo.”Kuinkahan yhteensopivia nuo tulokset/ajatukset ovat opetusalalla ja kansalaisopistokentällä?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s